אחד מארבעה שזכו לתואר "קדוש" | הרב צבי יהודה לאו על "האור החיים"

אליהו גרין No Comments on אחד מארבעה שזכו לתואר "קדוש" | הרב צבי יהודה לאו על "האור החיים"

הרב צבי יהודה לאו על ה"אור החיים" הקדוש בשיחה עם קול חי: "הוא אחד מארבעה גדולי עולם שזכו לתואר "הקדוש". יש ביניהם מכנה משותף אחד לפחות – שארבעתם היו בארץ ישראל בתקופה שרוב מנין ובנין של גדולי ישראל לא היו בארץ. אולי זו גם הסיבה לכך"

צילום: באדיבות המצלם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

279 שנים להסתלקותו של האור החיים הקדוש: הרב צבי יהודה לאו, רב קהילת קהל חסידים בפתח תקווה וראש ישיבת נתיבות יצחק בתל אביב, שוחח הבוקר (חמישי) עם שלמה קוק בתכנית "התעוררות" בקול חי.

"האור החיים עצמו מדבר על כך שתלמידי חכמים במיתתם קרויים חיים. תפקידו של האדם – כך מייעד אותו האור החיים – להפוך את הגשמיות לרוחניות, מה שיכול להפוך אותו לחי גם לאחר הסתלקות הנשמה מהגוף", אמר הרב לאו.

"כמו שהזכרת האור החיים הוא אחד מארבעה גדולי עולם שזכו לתואר "הקדוש": האור החיים, האר"י, האלשיך והשל"ה. יש ביניהם מכנה משותף אחד לפחות – שארבעתם היו בארץ ישראל בתקופה שרוב מנין ובנין של גדולי ישראל לא היו בארץ. אולי זו גם הסיבה לכך", הוסיף הרב לאו. "הוא נולד במרוקו ויצא במסע לארץ ישראל גם אחרי תקופות של ייסורים איומים שהיו לו שם".

עוד סיפר: "לא פעם האור החיים משתפך בנימה אישית ומתאר בספריו על התלאות והייסורים הנוראים שהם חוו בארצות שבהם חי. כנראה שזה גם היה הזרז לעלות לארץ, אבל התשוקה שלו למקום השראת השכינה עולה ממילותיו שלו עצמו".



0 תגובות